FAÇA O QUE EU DIGO, E NÃO FAÇA O QUE EU FAÇO

a boa nova do Ensino-Aprendizagem entre professores e os alunos das instituições superiores

Keywords: Case for teaching, Revised Bloom Taxonomy

Abstract

This article portrays the case for teaching as a possible pedagogical resource to teach the students of the course of administration, in view that such methodology meets the higher rungs of the Bloom Taxonomy. The research method isclassified in a qualitative approach, of an applied nature. On the research objective was used the exploratory and descriptive study, and as technical procedure was used the bibliographic survey. It was tried to raise the following aspects: the relation of the taxonomy of Bloom with the case methodology for teaching, besides its conceptualization, historical and objective. Another objective was to identify the types and the adequacy, besides the possibility of implantation to the reality in superior courses of administration. The results were that the use of the case for teaching as a pedagogical resource makes it possible to observe the links between the teaching environment and the real world of organizations, favoring the development of cognitive skills in students through analysis, synthesis and judgment, Characteristics are also found in the Bloom taxonomy at its highest steps.

Author Biographies

Ruan Carlos dos Santos, UNIVALI/Doutorando em Administração

Doutorando em Administração pela UNIVALI. Mestre em Administração de Empresas pela UNIVALI. Especialista em Metodologia de Ensino de Filosofia e Sociologia pela FCV. Especialista em Gestão Empresarial pela FAPAG. Especialista em EAD e Metodologia Superior pela UNISOCIESC. Licenciatura em Filosofia e Ciências Sociais pela FAERPI. Bacharelando em Administração pela UFSC. Bacharel em Teologia pela FACASC. Bacharel em Filosofia pela UNISUL. Membro do Grupo. Estudos de Estratégia e Performance (GEEP) do CNPQ / UNIVALI

Ismael Luiz dos Santos, SENAI SC/Professor do curso de Aprendizagem industrial

Doutorando no curso de Administração. Mestre em Administração pela UNIVALI (2015), Pós-Graduado em Docência no ensino Superior pela Faculdade AVANTIS (2015), MBA Gestão Empresarial pela GAMA FILHO (2012) e Graduado em Design pela UNIVALI (2007).

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Published
2019-12-11
How to Cite
Santos, R. C. dos, & Santos, I. L. dos. (2019). FAÇA O QUE EU DIGO, E NÃO FAÇA O QUE EU FAÇO. Interação - Revista De Ensino, Pesquisa E Extensão, 21(2), 66 - 89. https://doi.org/10.33836/interacao.v21i2.247