PROFESSIONAL EXERCISE OF PCD

A Discussion on the inclusion of PCD at work

Keywords: Professional Education, Inclusion, Disabled People

Abstract

This article presents a discussion about the social inclusion and professional practice of PCD. The interest in inclusion in vocational education is justified, as there are legal guidelines to include PWD (Persons with Disabilities) in the labor market. According to the quota law for people with disabilities, law nº 8213, of 1991, the proportions for employing people with disabilities vary, according to the number of employees that the company has. Its main objective is to identify the legal frameworks for the inclusion of people with disabilities and to discuss the relevance of training models for PWD candidates. One can reflect on inclusion in terms of social responsibility, as it is necessary to conduct learning in an inclusive way, according to the requirements of professional practice.

Author Biographies

Daniel Ferreira de Carvalho, Centro Estadual de Educação Tecnológica Paula Souza (CEETEPS)

Bacharelado em Sociologia; graduação em Pedagogia; mestrando em Gestão e Desenvolvimento da Educação Profissional, na linha de pesquisa Formação do Formador, do programa de mestrado do Centro Estadual de Educação Tecnológica Paula Souza.

Rosalia Maria Netto Prados, Centro Estadual de Educação Tecnológica Paula Souza

Doutora em Semiótica e Linguística Geral, Universidade de São Paulo (USP); docente e pesquisadora do programa de mestrado em Gestão e Desenvolvimento da Educação Profissional, do Centro Estadual de Educação Tecnológica Paula Souza (CEETEPS-SP), na linha de pesquisa Formação do Formador.

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Published
2022-11-18
How to Cite
Carvalho, D. F. de, & Prados, R. M. N. (2022). PROFESSIONAL EXERCISE OF PCD. Interação - Revista De Ensino, Pesquisa E Extensão, 24(2), 16 - 26. https://doi.org/10.33836/interacao.v24i2.727